Dersin Adı | Halkla İlişkilerde Güncel Eğilimler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 421 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri halkla ilişkiler alanındaki gelişmeler ve güncel eğilimlerle tanıştırmak için tasarlanmıştır. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde zaman içerisinde yaşanan değişimler işlenirken, hem yerel hem de yabancı yaratıcı ve başarılı örnekler incelenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; genel hatlarıyla halkla ilişkiler çalışmaları, bu çalışmaları etkileyen eğilimler, sosyal medya, medyayla ilişkiler, etkinlik yönetimi ve sponsorluk alanındaki değişimler, günümüz iş dünyasındaki artan önemi ile tanıştırılmaktadır. Halkla ilişkiler uygulamaları derinlemesine irdelenecek ve bu stratejik yönetim fonksiyonunun geleceği tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Halkla İlişkiler hakkında kısa bir giriş | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.14-29 |
3 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.57-125 |
4 | Topluluk İlişkileri | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.538-582 |
5 | Finansal İletişim ve Yatırımcı İlişkileri | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.658-685 |
6 | Örnek Olay Sunumu | |
7 | Medya İlişkileri | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.126-211 |
8 | Geleneksel ve Yeni Habercilik | Solis, B. & Breakenridge, D., Putting the Public Back in Public Relations Pearson Education, 2009 pp. 49-66 |
9 | Sosyal Medya Bültenleri | Solis, B. & Breakenridge, D., Putting the Public Back in Public Relations Pearson Education, 2009 pp. 107-124 |
10 | Bloggerlarla İlişkiler | Solis, B. & Breakenridge, D., Putting the Public Back in Public Relations Pearson Education, 2009 pp. 93-106 |
11 | Örnek Olay Sunumu | |
12 | Çatışma Yönetimi | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.212-295 |
13 | Aktivizm | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism (Routledge, 2014) : pp.296-358 |
14 | Örnek Olay Sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Swann, P., Cases in Public Relations Management. The Rise of Social Media and Activism, Routledge, 2014 Solis, B. & Breakenridge, D., Putting the Public Back in Public Relations Pearson Education, 2009 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 21 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest